VÄRDEGRUND

Medlemmar och ledare ska känna till och följa föreningens värdegrund. Värdegrunden bygger på ledorden:

• Gemenskap
  • Glädje
  • Utveckling
  • Kvalitet

Dessa ledord är hjärtat i mötet med klubbens medlemmar.

Gemenskap

• Alla gymnaster, vårdnadshavare, ledare och andra inblandade i vår förening ska känna sig välkomna hos oss.
  • Alla är viktiga för vår verksamhet och alla är värda lika mycket uppmärksamhet.
  • Ledaren ska få gymnasten att känna gemenskap och trygghet i sin grupp.

Glädje

• Att ha roligt tillsammans är den viktigaste ingrediensen vid all träning.
  • Vi ska sprida rörelseglädje – att få springa, hoppa, flyga!
  • Ledaren ska inspirera och uppmuntra allas insatser så snart tillfälle ges och ha en positiv inställning till det han eller hon gör.
  • Ledaren ska få gymnasten att känna glädje, att känna sig sedd och få beröm.

Utveckling

• Gymnasterna får utvecklas i sin egen takt.
  • Föreningen uppmuntrar alla att testa sina gränser, skaffa erfarenhet genom att prova. Att försöka är det viktigaste.
  • Allas idéer och engagemang ska tas tillvara.
  • Föreningen värdesätter kompetensutveckling. Ledarna uppmuntras att bredda kunskapen genom kontinuerlig utbildning och utbyte av erfarenheter.

Kvalitet

• Ledaren ska alltid ta ansvar för att göra sitt bästa.
  • Ledaren ska alltid komma väl förberedd till träningen.
  • Vara en god förebild.
VISION

Vision
Enköpings SK Gymnastikförening erbjuder barn och ungdomar rolig och utvecklande träning med utbildade ledare. Målet är att alla deltagare ska känna rörelseglädje.