Välkomna på familjegymnastik 2023/2024
2023-08-28 19:22

Välkomna till Enköpings SK Gymnastikförenings familjegymnastik för barn födda 2020/2021!
Vi tränar i Enahallen på lördagar kl. 09.00-09.50.
Terminsstart är vecka 37, den 16 september.

Vi kommer att använda dörren längst bort på hallen, dörren kommer att öppnas upp ca. 08.45. Då använder ni en kod för att komma in (koden skickas ut i ett separat mail under nästa vecka).  Dörren mellan hall och omklädningsrum kommer att vara låst till strax före kl. 9.00

Observera att det endast är en vuxen som får följa med barnet, syskon är ej tillåtna i hallen.

Vet man att man kommer sent en träning, vänligen meddela det till ledare Malin via SMS; 070-1803256.

Du behöver inte sjukanmäla barnet vid enstaka tillfällen. Kommer barnet vara borta mer än tre veckor i rad måste du meddela det till huvudledaren så att barnet behåller sin plats i gruppen. Om barnet inte vill fortsätta med gymnastiken vill vi att du meddelar detta så snart som möjligt så att de barn som står i kö får möjligheten att vara med istället. Har man inte meddelat frånvaro stryks platsen automatiskt efter tre frånvarotillfällen.

För att ingen ska komma till skada och för att vi ska få ut så mycket som möjligt av träningen har föreningen ett antal regler, dessa gäller både barn och medföljande vuxen.

• Långt hår ska vara uppsatt.
  • Vi använder inte klockor och smycken som halsband, armband, ringar och örhängen på träningen. Örhängen kan tejpas hemma.
  • Barnen ska bära sockiplast/mockasiner eller vara barfota.
  • Barnen får inte använda tröjor med dragkedja eller luva samt byxor med dragkedja då detta kan skada barnet.

Familjegymnastik
Huvudsyftet med familjegymnastik är att skapa ett intresse för att röra sig och ha roligt. Informationen nedan kan upplevas som självklarheter men vi vill ändå förmedla att vi under träningarna förväntar oss följande av medföljande vuxen:

• Visa positiva känslor
  • Fokus ska ligga på rörelseglädje, inte prestation
  • Prata med barnet om det hen visar intresse för
  • Uppmuntra och bekräfta det som barnet gör
  • Uppmuntra och hjälpa barnet, prata med barnet om det ni gör.
  • Fokusera på det barnet gör så att ni får en gemensam upplevelse
  • Hjälp barnet att visa hänsyn och respekt mot de andra barnen och vuxna.
  • Hjälp barnet att anpassa övningen efter barnets egna förutsättningar när det behövs
  • Ha roligt tillsammans och bjud på dig själv

Vi har en hemsida och Facebooksida där vi ibland publicerar bilder. Om det är något barn som INTE får synas på bild måste ni meddela det till huvudledaren.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor!

Du får även gärna höra av dig om det är något speciellt vi behöver veta om ditt barn - om det t ex finns allergier eller andra saker som det kan vara viktigt att vi känner till.

Vi ser fram emot en härlig hösttermin med massor av gymnastik och rörelseglädje!

Hälsningar alla ledare genom Malin som nås på 070-1803256.

PS Logga gärna in och kontrollera uppgifterna på ditt barn. Det är viktigt att all info stämmer om vi skulle behöva nå dig. Om ni är två vårdnadshavare - lägg gärna in bådas uppgifter. DS

Malin