Bas

Basgymnastik för barn födda 2016 och 2017, tisdagar kl.18 i Enahallen
I gruppen välkomnar vi barn födda 2016 och 2017.
Vi tränar på tisdagar kl 18.00 - 18.50 i Enahallen (Entrén längst in vid grinden).

Vårterminens träningar startar vecka 3, 2024.

Huvudledare och kontaktperson är Sandra Josefsson
Mejl: Sejernberg@gmail.com

Se mer om vad basgymnastik innebär under fliken Basgymnastik.
VT24
2024-01-08 15:10

Välkommen till vårterminen 2024

Vi tränar på tisdagar kl 18.00 - 18.50 i enahallen.

Terminsstart är vecka 3 den 16 januari och terminsslut är vecka 17.

Ingång via sista dörren, längst in vid grinden och vi använder det vänstra omklädningsrummet.

Vi ledare hämtar gymnasterna i omklädningsrummet strax innan träningsstart.

För att ingen ska komma till skada och för att vi ska få ut så mycket som möjligt av träningen har föreningen ett antal regler. Informera era barn om dessa regler innan ni kommer till hallen så de är väl förberedda när de kommer till träningen

- Långt hår ska alltid vara uppsatt.

- Vi använder inte smycken eller klockor under träningen. Gäller alla smycken, örhängen som inte kan tas ut ska alltid tejpas av vårdnadshavare innan träningen.

- Hål i öronen som är nytagna ska tejpas innan av vårdnadshavare.

- Barnen ska vara barfota eller bära mockasiner/sockiplast.

- Ombytta till träningskläder, inga luvtröjor pga. säkerhetsrisk.

Vi har en hemsida och en facebooksida där vi ibland publicerar bilder. Om det är något barn som INTE får synas på bild måste ni meddela detta till huvudledaren. Har ni anmält det via anmälan så finns det redan registrerat.

Ni behöver inte sjukanmäla ert barn vid enstaka tillfällen men om ni vet att barnet kommer vara borta eller är långvarigt sjukt i mer än tre veckor behöver ni meddela Sandra Josefsson (sejernberg@gmail.com) så att ni behåller er plats i gruppen. Annars kommer vi att bjuda in barn från vår kö. Om ni inte vill fortsätta är det också viktigt att ni meddelar det så snart som möjligt så vi kan bjuda in från kön. Har man inte meddelat frånvaro stryks platsen automatiskt efter tre frånvarotillfällen.

Hör gärna av er om det är något särskilt som kan vara bra att vi veta om ert barn,

- tex allergier eller annat som är viktigt att vi känner till.

Logga in i sportadmin för att kontrollera uppgifterna på barnet och så vi har rätt information för att nå er vårdnadshavare. Information från föreningen kommer att skickas ut via mejl.

Kod för att komma in till hallen och omklädningsrummet kommer att kommuniceras ut enbart via mejl.

Området runt Enahallen är bilfritt så inga bilar utanför Enahallen för lämning och hämtning av era barn. Parkering finns utanför Enavallen.

Vårt mål är alltid att barnen ska få en allsidig och varierande träning av sina motoriska färdigheter - allt på ett lekfullt och roligt sätt. Rörelseglädje är i centrum!

Tveka inte att höra av er om ni har några frågor.

Vi ser fram emot en härlig termin med massor av gymnastik.

Hälsningar alla ledare genom Sandra.

2023-10-31 08:43

Välkommen på gymnastik 5 september!
2023-08-28 18:34

Välkomna till Enköpings SK Gymnastikförenings gymnastikgrupp för barn födda 2016/17!

Vi tränar i Enahallen på tisdagar kl.18.00-18.50.

Terminsstart är vecka 36, tisdagen den 5 september.

Ingång via den andra dörren, längst bort mot staketet.

För att ingen ska komma till skada och för att vi ska få ut så mycket som möjligt av träningen har föreningen ett antal regler. Informera era barn om dessa regler innan ni kommer till hallen så de är väl förberedda när de kommer till träningen.

- Långt hår ska vara uppsatt.

- Vi använder inte smycken eller klockor under träningen. Gäller alla smycken, örhängen kan tejpas.

- Barnen ska vara barfota eller bära mockasiner/sockiplast.

Vi har en hemsida och en Facebooksida där vi ibland publicerar bilder. Om det är något barn som INTE får synas på bild måste ni meddela detta till huvudledaren.

Du behöver inte sjukanmäla barnet vid enstaka tillfällen. Kommer barnet vara borta mer än tre

veckor i rad måste det meddelas till huvudledaren, detta för att barnet ska behålla sin plats i

gruppen. Om barnet inte vill fortsätta med gymnastik vill vi att ni meddelar detta så snart som möjligt så att de barn som står i kö får möjligheten att vara med istället. Har man inte meddelat frånvaro stryks platsen automatiskt efter tre frånvarotillfällen.

Det är välkommet att ni hör av er om det är något speciellt vi behöver veta om barnet - t ex allergier eller annat som det är viktigt att vi känner till.

Logga gärna in i Sportadmin och kontrollera uppgifterna på barnet. Det är viktigt att all info stämmer om vi skulle behöva nå er. Om ni är två vårdnadshavare, lägga gärna in bådas uppgifter.

Vi ser fram emot en härlig termin med massor av gymnastik. Vårt mål är alltid att barnen ska få en allsidig och varierande träning av sina motoriska färdigheter - allt på ett lekfullt och roligt sätt. Rörelseglädje är i centrum!

Tveka inte att höra av er om ni har några frågor!

Hälsningar alla ledare, genom Sandra Josefsson

sejernberg@gmail.com