Enköpings SK Gymnastikförening
Gymnastik & Parkour
Parkour

Parkour är en disciplin och en metod som går ut på att utan hjälpmedel träna kroppen för att snabbt, effektivt och kontrollerat kunna ta sig förbi hinder i alla sorters miljöer. Med ”att ta sig förbi hinder” menar man både fysiskt och psykiskt, och att skapa möjligheter i alla hinder.

I dagens parkour finns det många som anser parkour vara en livsstil, ett sätt att se på och bemöta vardagen. Andra nöjer sig med att träna parkour som en rolig fritidssysselsättning. Många ser även möjligheterför att bidra till parkorträningen genom andra träningsformer som klättring, akrobatik och allmän balansträning. Genom detta har synen på vad parkour är och inte är ändrats hundratals gånger. Gemensamt för alla är möjligheten till utveckling på egna villkor.

Parkourgrupperna är fulla, gå till fliken Köanmälan för att ställa er i kö.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade